Ramowy plan dnia
6.00 – 7.00 powitanie dzieci w przedszkolu,
7.00 – 8.30 zabawy ruchowe, praca indywidualna
Dzieci:
- są aktywne w zakresie organizacji swojego życia;
- podejmują działalność zabawową;
- śmiało zgłaszają propozycje działań;
- usamodzielniają się;
- rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw;
- doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia;
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne;
8.30 – 9.00 śniadanie
9.00 – 10.00 zajęcia wychowawczo-dydaktyczne, zabawy dydaktyczne i ruchowe
9.00 - 9.20 dla dzieci młodszych – zajęcia wychowawczo - dydaktyczne
Dzieci:
- uczestniczą w przygotowaniach do zabaw i zajęć;
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;
- wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
- wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
- odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;
- korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania;
- znajdują i stosują różne sposoby rozwiązania zadań;
- poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
- dokonuję swobodnego wyboru aktywności;
- realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
- uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
- uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania i działania innych;
10.00 – 11.00 spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe – w zależności od pogody
Dzieci:
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;
- samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
- aktywnie dbają o własną estetykę i higienę;
11.30 – 12.00 przygotowanie do posiłku i I danie obiadowe
12.00 – 13.30 dla młodszych dzieci odpoczynek poobiedni, rekreacja, regenerowanie sił, zabiegi sanitarne, czynności samoobsługowe
12.00 – 14.00 zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia indywidualne i w małych zespołach – dla dzieci starszych
Dzieci:
- rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw;
- usamodzielniają się;
- doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia;
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne;
14.00 – 14.30 przygotowanie do posiłku i II danie obiadowe
14.30 – 14.45 odpoczynek
- krótki poobiedni odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, poważnej, słuchanie bajek i opowieści;
14.45 – 17.00 zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe
Dzieci:
- nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;
- uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
- realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
- dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;
- doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych;
- bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym;
- rozchodzenie się dzieci, pożegnanie.